neděle 27. března 2011

Pečení je radost II

Tentokrát Třešňové bochánky bez třešní, zato s rozinkami.

Bylo hnusně, do školy jsem toho měla samozřejmě ranec, takže bylo nejlepší začít péct, že...
Recept je opět z kuchařky z Vánoc, gramáž opět zůstala stejná, jen rozměry výsledných bochánků se lišily.

Doba přípravy:
kyne až při pečení, pečení cca 15 minut (v kuchařce píšou 8-10, což nechápu, já to měla upečený po těch 15 minutách tak akorát a to jsem dělala bochánky podstatně menší)

Na těsto budeme potřebovat:
230 g hladké mouky
2 lžičky kypřicícho prášku
1 lžíce cukru krupice
špetka soli
75 g nakrájeného másla/tuku
3 lžíce kandovaných třešní (ty jsem neměla, takže jsem dala jen a pouze rozinky)
3 lžíce rozinek
1 vejce
50 ml mléka + lžíce mléka na potření

Smícháme mouku, kypřicí prášek a sůl. Přidáme máslo a zapracujeme do směsi. Přidáme rozinky (a třešně) a vejce. Přilijeme mléko a vypracujeme těsto.
Na pomoučeném vále vyválíme z těsta placku. V kuchařce píšou 2 cm tlustou, já ji měla o poznání nižší (proto mi to těsto asi tolik nevyběhlo). A pak z placky vykrájíme kolečka. A nebo cokoliv jiného. Já byla konzerva a vykrajovala kolečka.
Na plechu s pečicím papírem kolečka potřeme mlékem a dáme péct do trouby předehřáté na 220°C. Pečeme do zlatova.


Nevyběhlo to tak, jak asi mělo, ale nevadí .)
Díky jedné lžici cukru a pouze rozinkám je to opět ne moc sladká záležitost, ale zato moc dobrá :) Kandované třešně tam zřejmě udělají hodně...ale pokud tam vrazíte víc rozinek, dostanete mírně sladkou věc ke kafi :) Doporučuju jíst hned po aspoň částečném vychladnutí, druhý den už to není ono.
A ještě tip z kuchařky - rozkrojit bochánky a pomazat je máslem.


Dobrou chuť!

Žádné komentáře:

Okomentovat